Финансираната от САЩ ф-я „Америка за България“, наляла 5млн.лв. в медиите на кръгът „Капитал“

НПО-тата, финансирани от САЩ ,опериращи в България и кръгът „Капитал“ в един отбор овладяха гражданските протести у нас

kapital1

 Организациите на Джордж Сорос са инвестирали милиони у нас, както и се оказа, че са раздали големи суми на същите хора, които оглавиха протестите срещу кабинета Орешарски. По-рано беше разкрито, че сред получилите щедри финансови инжекции е и олигарха Иво Прокопиев. Сега се оказа, че освен Сорос и друга фондация официално финансирана от САЩ „Америка за България“ е наляла близо 5млн.лв. в медиите на олигарха и кръгът „Капитал“.

Повече за въздействието на мрежата неправителствени организации, финансирани от чужди държави над политическия и обществен живот у нас може да прочетете тук.

Неправителствената организация, финансирана от правителството на САЩ се превърна в един от най-големите спонсори на малка група от издания, които продължават да се афишират като „независими”.

През последните години фондация „Америка за България” се превърна в един от най-големите спонсори на българските медии.

Неправителствената организация  е раздала над 5 млн. лв. на медии, свързани най-често с кръга „Капитал”. Това е една от основните констатации на доклада по проекта „Темите табу в българските онлайн медии” на германската фондация „Фридрих Науман” и Института за модерна политика.

Твърде малко се знае за финансирането на изданията на „Икономедиа” Медиапул”,  БНТ и други по-малки от фондация „Америка за България”.

В началото на 2012 г. стана ясно, че изданията на Иво Прокопиев – „Дневник” и „Капитал” са финансирани с 3,3 млн. лв., информационно – аналитичният сайт „Медиапул” с 1,2 млн. лв.,  държавната телевизия  БНТ с 500 000 лв., сайтът „Редута” с 90 000 лв. и списание „Едно” с общо 600 000 лв.

Простата сметка показва, че много кратък период от време „Америка за България” е раздала 5 млн. лв. само на няколко медии. 

Сумата е значително по-малка от средствата, които българската държава раздава като рекламодател на медиите за популяризирането на европейските оперативни програми, заяви Иво Инджов от „Института за модерна политика”.

В доклада се отчита, че в периода юли 2009 – март 20013 г., когато на власт е ГЕРБ и Бойко Борисов, политическият натиск върху медиите става много по-силен е целенасочен.

images

Бойко Борисов и Иво Прокопиев

Тази близост обяснява защо най-големите издания информираха обществото безкритично на дейността на правителството и най-вече за миналото на премиера. Вместо да информират – те се стремяха по всякакъв начин да разкрасяват образа му.

Втората линия на държавния натиск бяха телефонните обаждания на министри и депутати от ГЕРБ в редакциите на различни медии с цел повлияване на осведомяването им по определени теми и проблеми.

В интервюта самият Борисов си призна, че когато не е доволен от дадена новина, се обажда в телевизиите или праща sms- и на съответния журналист.

Третата линия за притискане на медиите от ГЕРБ е фактът, че заради икономическата криза държавата се превърна в най-големият рекламодател. Определени медии бяха щедро финансирани по линия на популяризирането на европейските оперативни програми.  От „Института за модерна политика” предполагат, че това финансиране е довело до промяна в редакционната политика на изданията.

Изследването на поведението на онлайн медиите през 2012 г. е направено чрез търсачката „Гугъл”. Основният извод е, че освен широко разпространената практика на „забранени теми и личности”, журналистите от изданията доброволно си налагат и „автоцензура” по спорни събития.

В доклада се констатира още, че българската журналистика е загърбила призванието си да информира безкритично обществото и се е превърнала в „поданическа”.

img_117731

В класацията на темите табу в медиите присъстват финансирането на медиите, предполагаемото тъмно минало на Бойко Борисов, фалшификациите на президентските и местни избори през 2011 г. , икономическите групировки, антипотребителските практики на банките и мобилните оператори, злоупотребите и корупцията в МВР и ДАНС, „Инвестбанк” и капиталовата й ликвидност, ромите, гейовете, Държавния резерв, договорите на България с „Газпром”, екологичните безобразия в Средногорието, скандалите с дюните по Черноморието, даренията в МВР и т.н.

Статията е изпратена от наш читател по пощата (alterinformation@gmail.com)

One Comment to “Финансираната от САЩ ф-я „Америка за България“, наляла 5млн.лв. в медиите на кръгът „Капитал“”

  1. За съжаление това е самата истина. Ние вече не сме никаква суверенна държава, а КОЛОНИАЛНА! Защото не само ни принудиха да унищожим икономиката си, армията си, образованието и здравеопазването си, не само заграбиха ресурсите ни, но ни взеха и малкото свобода която си бяхме извоювали.

Писането на кирилица е задължително

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

В момента коментирате, използвайки вашия профил WordPress.com. Излизане /  Промяна )

Google photo

В момента коментирате, използвайки вашия профил Google. Излизане /  Промяна )

Twitter picture

В момента коментирате, използвайки вашия профил Twitter. Излизане /  Промяна )

Facebook photo

В момента коментирате, използвайки вашия профил Facebook. Излизане /  Промяна )

Connecting to %s