Битката за човешките умове никога не е била толкова мащабна

Масовите-медии никога не са били средство за информиране на зрителската маса, а за влияние над нея

mass-media1

Още през 1949г. Алберт Айнщайн пише в едно свое есе, че в „анархичния капитализъм“, както той нарича властващия обществен строй, финансовата олигархия контролира всички средства за информация – образование, радио и преса и тн. 

Какво се е променило от 1949г. до сега? Нещата са още по-страшни, тъй като в информационната епоха средствата за пропаганда са се увеличили значително, а достъпа до тях е на „клик разстояние“ – интернет промени всичко. Правителствата разбраха това много бързо и установиха контрол над глобалната интернет мрежа. 

И както винаги под предлога за собствената ни или националната сигурност гражданите доброволно, или без дори да разберат, позволиха правителствата да установят пълен „мониторинг“ над интернет и социалните мрежи. От друга страна финансовата и медийна олигархия в съдружие (неволно) бълва леснодостъпна, разпространяваща се за броени минути, лъжлива или манипулативна информация. Настъпи момента, в който радиото и телевизията отстъпиха като трибуна за пропаганда пред глобалната мрежа. Стигна се до момента, в който вече изказванията на директора на ЦРУ, че „имаме пълен мониторинг над Фейсбук и Туитър“ са нещо нормално. Те дори не са разкрития.

Една медийна кампания не струва нищо на финансовия олигарх, корпорацията или политическата клика. Нужно е два-три сайта да публикуват, чрез „платени“ журналисти, лъжлива статия, която набързо ще се завърти (безплатно) в социалните мрежи и ще бъде препечатана в други сайтове, на принципът „копи-пейст“.

Ако тоталитарните държави допускат едва няколко канала за излъчване, то „демократичните“ държави мислят много по-хитро: колкото повече канали, толкова повече пропаганда, толкова повече заблудени. 

За това в САЩ до 2000г. ако, примерно, около 50 големи корпорации притежаваха медиите то днес монопола е тотално установен – 5-6 корпорации държат медиите в САЩ. Същите тези корпорации изкупуват медиите в чужди държави като се превръщат в „станция за пропаганда“ на държавната политика на САЩ. В България и цяла Източна Европа тенденцията тече в момента. 

Но някои хора продължават да смятат, че медиите са средство, което ги прави информирани. Това не е така по простата причина, че зад всяка медия стоят определени хора, които са обвързани с икономически и политически кръгове или лобита и съответно „информират“ избирателно, както смятат за добре, впускат се в пи-ар или „черни“ кампании, а безкритичния зрител преживя и коментира успоредно с водещите…

Термини като „очаквайте обобщение по темата“ са достатъчно показателни. Теми, които не могат да бъдат обобщени, не само заради това, че са прекалено обширни, а заради и това, че не може да „обобщиш тема“ по която има много мнения, гледни точки и цели обществени групи, които стоят зад тях. Тоест да обобщиш в случая означава да наложиш някоя от тях. А коя ще е тя зависи от „редакционната политика“ на медията, която се определя знаем от кого.

Как да не се удавим от морето от лъжи и пропаганда?

Единствения начин е да сравняваме информацията, която ни дават различните медии по между си. Знаейки кой стои зад едната и другата и според интереса си как представя нещо ние можем да потърсим истината посредата. 

Алтернативната преса, като Alter Information също е най-доброто средство за информиране и алтернативните сайтове за информиране тепърва ще набират скорост. Търсете такива страници и се информирайте от блоговете и сайтовете на независимите професионални анализатори – няма по-голямо богатство от информацията, която публикуват те. Защото и едните и другите не работят като журналисти и не получават заплащане за работата си.  Не зависят от работодателя си и собственикът на медията, в която работят. 

Започнете с тази статия, съдържаща задължително обобщение на начина, по който функционирт мас-медиите:

КАК МЕДИИТЕ МАНИПУЛИРАТ ОБЩЕСТВЕНОТО МНЕНИЕ

 След това се запознайте с основните методи за манипулация:

Промиване на мозъка: Наръчник на масовите медии

И някои конкретни примери:

Кой? Кой? Кой?

Кой държи най-големите медии в България?

Еврейската медийна доминация – кой притежава най-големите медии?

 БТВ вече е собственост на друг еврейски медиен гигант – Time Warner

 

 
 

 

 
 
 
 

 

Писането на кирилица е задължително

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s