Индия пита олигарсите в Украйна: Къде „изчезнаха“ пет самолета Ан-32

Киев се оказа в центъра на международен скандал, след като се оказа, че Украйна и Индия сключили договор за модернизацията на 40 бр. Ан-32 в завода „Антонов“, но Киев върнал на 35 от тях, другите „изчезнали“

7f390e3f352a5f5985757ca9dbf76ae9

Високопоставен индийски военен обвини Киев в неизпълнение на сключения договор и поиска обяснение къде са изчезнали петте самолета на Ан-32 на индийските въздушни сили.

Бхим Сингх, представител от ВВС на Индия обяви официално, че на територията на Украйна безследно са изчезнали 5 от общо 40 самолета Ан-32, които били доставени за модернизация в киевския авиозавод „Антонов“.

„Тези пет самолета просто изчезнаха и въпреки дипломатическите усилия не получихме отговор къде се намират“,заявява представителя на индийските военно-въздушни сили.

През 2009 г. Индия сключва договор с украинската държавна компания «Укрспецекспорт»на стойност 400 милиона долара за ремонт и модернизация на 104 военно-транспортни самолета Ан-32, съобщава Defense News. На 40 от самолетите работите по договора е трябвало да бъдат извършение в Украйна, а на останалите 64 – в Индия.

Към този момент Украйна е върнала 35 от ремонтираните самолети, а след избухването на конфликта местонахождението на останалите пет е неизвестно. Украински дипломат в Делхи е заявил, че държавата му не може да помогне в случая и въпросът трябва да се реши от компанията „Антонов”. От компанията няма официален отговор.

Работите по ремонта и модернизацията на останалите 64 самолета Ан-32 по технологии от Украйна са започнати преди три години в ремонтната база на индийските ВВС в Канпур. Миналата година програмата е спряна, тъй като украинските специалисти са напуснали Индия, а Украйна е изпратила само един контейнер със запасни части.

Програмата за модернизация на Ан-32 включва удължаване на срока на служба, нови авионика и кислородна система, както и увеличаване на товароподемността от 6.7 на 7.7 тона.

Междувременно Индия и Русия възнамеряват да разработят нов среден военно-транспортен самолет, способен да пренася десантчици, артилерийски оръдия и лека бронетехника, включително и лек танк. За целта е създадено съвместно предприятие Multi Role Transport Aircraft Ltd. („Многоцелеви транспортен самолет”), съобщава още Defense News.

На 30 март директорът на „Антонов“ Дмитрий Кива е съобщил пред украинските медии, че петте индийски военно-транспортни самолета не са „загубени“, а се намират на територията на киевския авиозавод 410 ГА. Кива не е коментирал или дал обяснения във връзка с изявленията на представителите на индийските ВВС.

Изданието „Аргументи и факти“ пък се пита дали самолетите вече не са препродадени навън по стар обичай или може да бъдат използвани в Антитерористичната операция, която се очаква Киев да поднови към средата на април-началото на май, когато времето ще е сухо и топло и подходящо за сухоземни операции. Ако това се случи крехкия мир в Украйна отново ще изчезне и усилията на „нормандската четворка“ ще се окажат напразни.

2 коментара to “Индия пита олигарсите в Украйна: Къде „изчезнаха“ пет самолета Ан-32”

  1. Тия пичове са сериозни пет самолета изчезнали… то да бяха пет домата да кажеш мошеник ма пет самолета….!

  2. Ебаси и наглите кражби!!!
    Съвсем стана циганска държава….

Писането на кирилица е задължително

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s